Psiholog, psihologie, terapie, divertisment, relaxare

 header image 5

Human resources

 Statisticile confirma faptul ca performantele unui salariat care activeaza intr-o echipa unita si organizata sunt cu 30-40% mai mari, astfel incat, motivarea personalului si cresterea coeziunii de echipa sunt investitiile cu cel mai inalt randament.Team building-ul este un proces gandit sa imbunatateasca relatiile si raporturile dintre membrii unui grup pentru depasirea barierelor in atingerea obiectivelor comune. Aceste relatii dintre membrii grupului pot viza imbunatatirea abilitatilor de rezolvare a problemelor, de luare a deciziilor, de prevenire/gestionare a conflictelor etc. Scopul acestor programe este de a integra si valorifica talentul, abilitatile si creativitatea membrilor grupului.Problemele de personal, cu care firmele se confrunta sunt legate in special de:- actul decizional, calitatea si capacitatea liderului;- relatia lider subaltern;- personalitatea membrilor echipei;- creativitatea si locul ocupat de persoana in echipa;- motivatia si satisfactia angajatului;- fluctuatia de personal.Va asteptam si pe blog http://headhuntingro.blogspot.com/ sauNe puteti contacta la tel: 0744505001, sau pe mail: comandata@gmail.com

6 Comments

Pagina

6 raspunsuri pana acum ↓

  • -1 bad girl // Feb 20, 2008 at 10:23 pm

    Cred ca sef isteric este un pleonasm. In fond daca nu esti suficient de nebun de ce ai vrea sa fii sef? De fapt abia astepti sa devii sef ca apoi sa spui ca nu mai suporti o viata plina de atata munca si stress. iar daca nu esti suficient de stresat te imbolnavesti de tristete si mori la un an dupa ce iesi la pensie. De fapt sefii sunt cum sunt, dar noi de ce avem vocatie de martiri si ii suportam. Ne plangem ca avem sefi incapabili, isterici si idioti dar nu facem nimic. Ne complacem ca si ei intr-o situatie de martiri. Asta e. Suntem o lume de nebuni.

  • -2 bad girl // Feb 20, 2008 at 10:31 pm

    Adevarul despre munca

    1.Muncesti in ture pana tarziu in noapte…..
    Tocmai ca o prostituata.

    2. Esti platit sa faci clientul fericit……
    Tocmai ca o prostituata.

    3. Clientul iti plateste o multime de bani, dar angajatorul isi tine
    aproape fiecare
    banut ptr el…
    Tocmai ca o prostituata.

    4. Esti rasplatit pentru implinirea viselor clientului…
    Tocmai ca o prostituata.

    5. Relatiile de prietenie se duc naibii si ajungi sa-ti petreci timpul
    cu oameni din
    aceeasi
    profesie ca si tine…
    Tocmai ca o prostituata.

    6. Cand trebuie sa te intalnesti cu un client, trebuie sa fii
    intotdeauna bine
    dispus si frumos
    imbracat…
    Tocmai ca o prostituata.

    7. Dar cand te intorci acasa arati de parca te-ai intoarce din iad…
    Tocmai ca o prostituata.

    8. Clientul intotdeauna vrea sa plateasca mai putin, dar asteapta
    lucruri
    incredibile de la tine…
    Tocmai ca de la o prostituata.

    9. Cand oamenii te intreaba despre job-ul tau, ai dificultati in a le
    explica ceea
    ce faci de fapt…
    Tocmai ca o prostituata.

    10. In fiecare zi cand te trezesti , iti spui: “N-am sa-mi mai petrec
    restul vietii
    facand asta.”
    Tocmai ca o prostituata.

  • -3 Dragos // Mar 31, 2008 at 8:08 am

    Cugetare a filozofului chinez Chang Ying Yue:

    Cel care, toata ziua E activ ca o albina, E puternic ca un taur, Munceste precum un cal, Si care seara se-ntoarce rupt de oboseala precum un caine,
    Ar trebui sa consulte un veterinar, caci este foarte probabil sa fie un bou.

  • -4 Dragos // Apr 17, 2008 at 3:34 pm

    A aparut un nou virus având denumirea: “muncă”. Dacă primeşti vreo “muncă” de la vreun coleg sau de la şeful tău, sub nicio formă nu te atinge de el! Acest virus poate distruge complet viaţa ta personală. Dacă vei considera că ai fost infectat, ia-ţi urgent haina şi 2 prieteni, duceti-vă la primul bar şi încercaţi să vă devirusaţi. Comandaţi 3 pahare de ceva, repetaţi de 4 ori, după care veţi constata că “munca” s-a şters complet din capul vostru … Trimite acest mesaj cel putin la 5 prieteni. Dacă nu ai 5 prieteni, atunci ai fost infectat cu virusul “muncă”.
    Oricât de mica ne e leafa, noi tot putem munci mai puţin decat ne plătesc ei

  • -5 alina // Oct 8, 2008 at 8:55 am

    In zilele noastre a fi creativ este o misiune destul de grea si in acelasi timp este o necesitate a acestui mileniu, dupa cum recunostea si Bill Gates. De cate ori poate ne-am pus intrebarea cum sa gasim o idee creativa care sa ne scoata din impas ? Ce fel de mediu înconjurator ar fi necesar pentru a ne veni ideile creative ? Cum pot liderii sa sustina procesul creativ si sa stimuleze creativitatea la locul de munca ? Cum putem trece peste anumite bariere de gandire ?
    Teresa Amabile, director la Harvard Business School, si-a dedicat intreaga sa viata cercetarilor in domeniul creativitatii si este una dintre cele mai cunoscute persoane din intreaga lume care s-a ocupat de inovatie in domeniul afacerilor.
    Acum 8 ani, ea a realizat un studiu în domeniul creativitatii, astfel: a lucrat atat cu studenti cat si cu manageri din companii foarte diferite, și a colectat aproape 12.000 emailuri , cu descrierea amanuntita a zilei de lucru, de la persoane care erau implicate in proiecte creative în domeniul productiei bunurilor de consum, high tech si din industria chimica. Ea nu a povestit participantilor ca obiectul sau de studiu este creativitatea. Ea a pus doar intrebari, intr-un email pe care-l trimitea zilnic, despre munca pe care o desfasurau cei supusi cercetarii, precum si despre mediul înconjurator in care activau. Teresa Amabile a codat emailurile primite inregistrand momentele in care oamenii se luptau din greu cu o problema sau cand le venea o idee noua.
    Ea continua aceste studii, împreuna cu echipa sa si în ziua de astazi si a observat ca exista 6 mituri despre creativitate care sunt descrise mai jos:
    1. Ideile creative vin de la oamenii creativi
    Cand a întrebat directorii de companii unde au nevoie cel mai mult de idei creative, ei au raspuns aproape intotdeauna la fel – in compartimentul de dezvoltare produse noi, in cel de marketing si in cel de publicitate. Iar cand i-a întrebat unde anume nu-si doresc sa aiba oameni creativi, ei raspundeau invariabil in departamentul de contabilitate, si apoi radeau datorita conotatiei negative pe care o are creativitatea în domeniul contabilitatii.
    Dar perceptia comuna a tuturor managerilor era ca unii oameni sunt creativi iar altii nu. Iar acest lucru nu este adevarat. Ca si lider, nu vrei sa ai creativitate doar într-un singur domeniu. Vrei ca fiecare persoana din organizatia ta sa produca idei noi si utile, inclusiv in domeniul financiar. Daca privim in trecut, exista inovatii si in domeniul financiar care sunt extrem de profunde și in intregime etice, precum contabilitatea bazata pe costuri.
    De fapt, aproape toate cercetarile in acest domeniu arata ca orice persoana cu o inteligenta normala este capabila sa indeplineasca si anumite sarcini care cer creativitate.
    Creativitatea insa depinde de un anumit numar de lucruri: experienta, incluzand cunostinte si indemanari tehnice, talent, abilitatea de a gandi intr-un mod diferit decat cel uzual, capacitatea de a elimina ideile fara valoare.
    Motivatia intrinseca – oamenii care sunt motivati de ceea ce fac lucreaza adesea creativ – este foarte importanta.
    De peste 5 ani, organizatiile acorda o atentie tot mai mare creativitatii și inovatiei iar angajatii urmeaza in permanenta cursuri pentru descatusarea potentialului lor creativ.
    Dar o mare parte din oameni nu sunt în stare sa-si dezvolte acest potential creativ, deoarece ei lucreaza intr-un mediu care impiedica aparitia motivatiei intrinseci. Prin urmare, multe companii mai au un drum lung de parcurs pana sa elimine barierele din calea creativitatii.
    2. Banii sunt un motivator al creativitatii
    Experimentele realizate de cercetatori în domeniul creativitatii au aratat ca banii nu inseamna totul.
    Teresa Amabile i-a intrebat pe cei supusi studiului cum ii motiveaza banii sa vina cu solutii noi, iar ei au raspuns ca aceasta intrebare este irelevanta, ceea ce inseamna ca ei nu se asteapta sa fie platiti in fiecare zi in functie de ideile noi pe care le folosesc. In acelasi timp, angajatii care se intreaba mereu ce bonusuri vor primi pentru munca pe care o realizeaza, sunt cei mai putin creativi oameni.
    Bonusurile acordate si plata angajatilor foarte strict pe performanta pe care o obtin poate deveni problematica cand oamenii cred ca fiecare miscare pe care o fac le poate afecta remuneratia.
    In aceste situatii, oamenii risca sa aiba o tendinta de a fugi de esec, pur si simplu. Bineinteles ca oamenii au nevoie sa simta ca sunt compensati corect. Dar cercetarile efectuate arata ca oamenii pun o valoare mai mare pe mediul de lucru in care creativitatea este ajutata sa se dezvolte, sa fie valorizata si recunoscuta.
    Angajatii vor sa aiba oportunitatea de a se angaja profund în munca lor și sa faca reale progrese.
    Deci este foarte important pentru lideri sa puna la un loc oamenii impreuna cu proiectele lor, nu numai pe baza experientei pe care o au acestia ci si tinand cont de motivatia pe care o au.
    Oamenii sunt mult mai creativi cand le pasa de munca pe care o fac si cand isi focuseaza toate abilitatile pe care le au pentru aceasta.
    Daca provocarile la care sunt supusi sunt prea inalte fata de nivelul abilitatilor pe care le au, ei devin frustrati.
    Daca provocarile la care sunt supusi sunt prea scazute fata de nivelul abilitatilor pe care le au, ei devin plictisiti.
    Liderii trebuie sa stie sa balanseze aceste lucruri cu atentie pentru a obtine rezultatul dorit.
    3. Presiunea timpului dezvolta creativitatea
    In studiul pe care l-a facut, Teresa Amabile a observat ca oamenii gandeau adesea ca ei pot deveni mult mai creativi daca lucreaza sub o severa presiune a timpului.
    Dar din studiul cercetatoarei a reiesit exact opusul – oamenii care erau cel mai putin creativi erau tot timpul in lupta cu timpul.
    De asemenea, atunci cand oamenii lucreaza sub presiunea timpului, le scade creativitatea nu numai in ziua respectiva, ci chiar si in următoarele doua zile.
    Presiunea timpului distruge creativitatea deoarece oamenii nu se pot angaja in mod profund in problemele pe care le au de rezolvat.
    Creativitatea solicita o perioada de incubatie – oamenii au nevoie de timp pentru a intra in probleme si pentru a lasa ca ideile creative sa iasa la suprafata.
    De fapt, nu conteaza atat de mult dead-line-ul stabilit pentru rezolvarea problemei ci faptul ca angajatii isi distrag atentia de la ceea ce au de facut cu lucruri mai putin importante sau deloc importante iar distragerea atentiei este cea care fura timpul necesar distrugerii barierelor de gandire uzuale si dezvoltarii ideilor creative.
    Oamenii nu pot fi creativi cand se afla in bataia pustii, ci numai cand sunt focusati pe munca lor.
    Angajatii trebuie sa evite activitatile care ii distrag de la scopul lor si sa se focuseze pe ce este important de rezolvat.
    In prea multe organizatii oamenii nu inteleg motivul grabei, a faptului ca cineva undeva are nevoie ca acel lucru sa fie rezolvat astazi.
    4. Ingrijorarea sparge tiparele de gandire
    Exista aceasta idee potrivit careia frica si tristetea dau pinteni, intr-un fel, creativitatii.
    Exista o literatura psihologica in care se explica faptul ca incidenta unei depresii puternice este mai mare la scriitorii creativi si artisti – depresia geniilor care sunt incredibil de originale in ceea ce gandesc. Dar Teresa nu a observat acest lucru la populaţia pe care a studiat-o.
    Ea a codat cele 12.000 de emailuri in functie de nivelul de frica, anxietate, tristete, manie, fericire si dragoste, pe care oamenii au experimentat-o in ziua respectiva.
    Si a gasit ca procesul creativ este asociat pozitiv cu bucuria si dragostea iar negativ este asociat cu mania, frica și anxietatea.
    Cercetarile au demonstrat ca oamenii sunt cei mai fericiti când gasesc o idee creativa si gasesc o idee care sa sparga tiparele cand au fost fericiti cu o zi inainte. Astfel se creeaza un cerc al creativitatii si fericirii.
    Cand oamenii sunt atrasi de munca pe care o fac exista o sansa mult mai mare ca vor face o asociere cognitiva care a doua zi va da nastere unei idei creative. O zi plina de fericire va conduce la o a doua zi plina de creativitate.
    5. Competitia bate colaborarea
    Exista o credinta destul de extinsa, in special in domeniul financiar si industria high-tech, ca o competitie interna între angajati va forta inovatia.
    In studiile sale, Teresa a descoperit ca procesul creativ primeste o lovitura puternica cand persoanele dintr-un grup de lucru intra în competitivitate in loc sa colaboreze.
    Cele mai creative echipe sunt cele intre care exista incredere pentru a impartasi si dezbate ideile.
    Dar cand oamenii lupta pentru recunoastere, ei se opresc din impărtasirea ideilor lor. Si acest lucru este distructiv deoarece nimeni intr-o organizatie nu are toate informatiile cerute pentru a pune toate piesele puzzle-ului impreuna.
    6. O organizatie restructurata este o organizatie creativa
    Poate in domeniul departamentului de relatii publice, o firma care isi reduce personalul forteaza dezvoltarea creativitatii.
    Din pacate, cercetatoarea a observat foarte multe exemple de acest fel. Din punctul sau de vedere, restructurarile sunt foarte dificile pentru angajati si distrug creativitatea. Astfel, ea a studiat o divizie a unei companii de electronice formata din 6000 de angajati. In urma procesului de restructurare a 25 % din angajati, ceilalti au agonizat o perioadă de 18 luni. Fiecare dintre stimulatorii creativitatii scazusera semnificativ. Anticiparea restructurarii a fost și mai grava decat restructurarea în sine. Frica oamenilor de a nu fi concediati ii dezangaja de la munca lor. Problema cea mai mare a fost ca la 5 luni dupa restructurare, creativitatea era distrusa, in proportie de 100%. Comunicarea si colaborarea au scazut, de asemenea, semnificativ, si odata cu ele, spiritul de libertate si autonomie.
    Liderii trebuie ca dupa restructurari sa stabilizeze imediat mediul de lucru, altfel, izvorul ideilor creative va disparea.
    S-ar putea crede ca ceea ce s-a scris pana acum demonstreaza ca Teresa lupta pentru un stil de management uşor. Dar nu este adevarat.
    Ea pune accentul pe un stil de management istet. Cei 30 de ani petrecuti in domeniul cercetarii, cele 12.000 de jurnale de activitatii pe care le-a obtinut, sustin ideea ca daca oamenii fac ceea ce le place atunci ei se angajeaza profund in ceea ce fac iar cand munca lor este valorizata si recunoscuta, creativitatea prinde aripi. Chiar si in vremuri grele.

    http://www.confidencecamp.ro

  • -6 Catalina Hetel // Mar 16, 2010 at 8:07 pm

    Ce nu se invata la scoala

    Regula nr. 1: Viaţa nu e dreaptă – obişnuieşte-te cu ideea!

    Regula nr. 2: Lumii prea puţin îi pasă de stima ta de sine. Lumea se
    aşteaptă să realizezi ceva ÎNAINTE de a fi mulţumit de tine însuţi.

    Regula nr. 3: Nu vei câştiga 60.000$ pe an de îndată ce părăseşti
    băncile şcolii. Nu vei fi vicepreşedintele vreunei companii cu telefon
    în maşină decât atunci când vei fi muncit pentru acestea.

    Regula nr. 4: Dacă crezi că profesorul tău e sever, stai să vezi când
    o sa ai un şef!

    Regula nr. 5: A lucra într-un fast-food nu este ceva sub demnitatea
    ta. Bunicii tăi aveau o altă denumire pentru asta: o numeau şansă.

    Regula nr. 6: Dacă o dai în bară, nu e vina părinţilor tăi, aşa că nu
    te mai smiorcăi în legătură cu greşelile tale, ci învaţă din ele.

    Regula nr. 7: Înainte de a te fi născut, părinţii tăi nu erau atât de
    plicticoşi ca acum. Au ajuns aşa din cauză că trebuie să-ţi plătească
    cheltuielile, să-ţi spele hainele şi să te asculte pe tine spunându-le
    cât de grozav te crezi. Aşa că înainte de a te porni să salvezi jungla
    de paraziţii generaţiei părinţilor tău, încearcă să-ţi despaduchezi
    propriul dulap.

    Regula nr. 8: Poate că şcoala ta a scăpat de învingători şi învinşi,
    însă viaţa NU. În unele şcoli au abolit corigenţele şi elevul poate
    încerca de câte ori vrea el să dea răspunsul corect la o întrebare.
    Asta nu seamănă, deloc, cu NIMIC din viaţa reală.

    Regula nr. 9: Viaţa nu se împarte în semestre.. Nu ai verile libere şi
    pe foarte puţini angajatori îi interesează să te ajute să “te
    găseşti”. Faci asta în timpul liber.

    Regula nr. 10: Ce vezi la televizor NU e viaţa reală. În viaţa reală
    oamenii chiar trebuie să mai plece din cafenele şi să meargă la
    serviciu.

    Regula nr. 11: Fiţi amabili cu tocilarii. Există şansa ca in viitor să
    lucraţi pentru vreunul dintre ei.

Pagina

Lasa un comentariu